Tag Archives: jak na to

Užitečné triky, jak si zapamatovat jména

Užitečné triky, jak si zapamatovat jména

Jméno je klíč do srdce lidí

Proč je tak důležité rychle si zapamatovat jméno nového člověka? Jméno je součástí vaší identity a osobnosti. Provází vás od narození. Jste rádi, když jej slyšíte. Jméno je jedna z prvních informací, kterou se dovíte o člověku, se kterým jste se právě seznámili. Jméno vás provází celý život. Chcete i vy vidět vaše jméno “napsané zlatým písmem”? Číst dál

Nekonečný seznam těch správných lidí, které hledáte

Nekonečný seznam těch správných lidí, které hledáte

Oslovit, poznat, zaujmout a vzít si kontakt na potencionálního prospekta je dovednost, která změnila životy mnoha lidí na životy bohatých.

Všichni jsme v networku, ať děláme cokoliv. V prodeji, službách i osobním životě nejlépe funguje doporučení známý známému. Když jste například spolupracovník v nějakém networku nebo finanční poradce, pak svoji síť potřebujete vytvářet pravidelně a efektivně.
Většinou lidé neuspějí právě proto, že nedokáží vytvořit fungující tým, síť spolupracovníků a stálých zákazníků.

Jedno z klíčových pravidel úspěchu každého obchodníka říká: „Přidávejte na svůj seznam prospektů, potencionálních zákazníků,… 20 nových kontaktů týdně.“
Když tuhle větu řeknete nováčkovi a nevysvětlíte a neukážete mu, jak to má udělat, bude akorát zmatený a vyděšený. Dříve nebo později dospěje na konec seznamu potencionálních spolupracovníků nebo zákazníků, který si na začátku napsal (opsal ze svého telefonu).
Člověk, který má seznam čítající 500 jmen, začíná být u čísla 399 nervózní. V pozvání na schůzku nebo při prezentaci tlačí na pilu. Je pod tlakem a tak přichází nejen o vztahy, ale i o peníze.
Když naučíte nového kolegu efektivně kontaktovat kohokoliv a kdekoliv – dělat si známé, budete mít v týmu sebevědomého, ostříleného hráče se správným postojem a nikdy nekončícím seznamem. Člověk, který umí konverzovat s kýmkoliv při jakékoliv příležitosti a navázat si vztah s lidmi, je pro váš byznys klíčový.

Jak na to?

Lidé, kteří potřebují doplňovat pravidelně a smysluplně svůj seznam kontaktů, většinou překonávají dvě překážky.
1. Mají trému, cítí se trapně
2. Neví, o čem s lidmi mluvit a jak si říct o kontakt

Chcete-li se zbavit trémy a obav z oslovování nových lidí, pak pro vás bude ideální 5 krokový trénink.
První krok: Navažte s 5 lidmi oční kontakt a usmějte se na ně.
Druhý krok: S novými 5 lidmi navažte oční kontakt, usmějte se, pozdravte je, pochvalte je, udělejte jim laskavost nebo požádejte o pomoc.
Třetí krok: S dalšími 5 lidmi navažte oční kontakt, usmějte se, pozdravte, pochvalte nebo požádejte o pomoc a zapovídejte se.
Čtvrtý krok: S dalšími 5 novými lidmi udělejte totéž, ale během zapovídání stočte rozhovor na konkrétní téma. Dejte si předem cíl, o čem se budete chtít s daným člověkem bavit a zavést na to řeč.
Pátý krok: S dalšími 5 lidmi navažte oční kontakt, usmějte se, pozdravte, pochvalte nebo požádejte o pomoc, zapovídejte se, stočte rozhovor na konkrétní téma a vezměte si číslo.

Doporučuji jednotlivé kroky nepřeskakovat! Když budete toto pravidelně procvičovat, tak za pár týdnů uvidíte jasné výsledky. Budete sebevědomější, přitažlivější pro lidi, nápaditější během konverzace, budete mít lidi takzvaně lépe zmáknuté – budete vědět jak reagují, co můžete čekat, vyzkoušíte si, co vám funguje lépe a co méně. Naučíte se mnoho! Potom už nebudete mít strach oslovit kohokoliv, kdekoliv.

Nyní se podívejme na to, o čem s lidmi můžeme mluvit:

FORM je zkratka složená z počátečních písmen slov: Rodina, Práce, Volný čas, Peníze. V angličtině FORM (Family, Occupation, Recreation, Money).
Lidé často přemýšlí, o čem s ostatními mluvit. Problém je, když jsou přesvědčeni, že nemají s ostatními nic moc společného. O tématech, jako jsou rodina, práce a volný čas se dá mluvit téměř s kýmkoliv. Všichni prožíváme v podstatě podobné starosti a radosti.

Rodina: Přáli by si trávit více času se svou rodinou? Věnovat se více dětem, manželce, mít čas na kroužky s dětmi, mít čas na babičku…

Práce: Zjistěte, zda jsou lidé spokojení se svým zaměstnáním. Jestli tráví v práci tolik času, kolik chtějí a jsou za to náležitě odměněni.

Volný čas: Co by dělali, kdyby měli více volného času? Co je baví? Co mají rádi? Kolik času a peněz můžou své zálibě dopřát?
Peníze: Zajímejte se, zda chtějí nový dům, auto, jet na dovolenou, eventuálně potřebují splatit dluhy. Co si chtějí koupit a ještě si nekoupili.

Tyto dovednosti musí zvládat každý obchodník, který chce být úspěšný. Pokud přemýšlíte, jak zlepšit komunikační a seznamovací dovednosti ve vašem týmu, podívejte se na Školu seznamování. Cílem je zvýšit vaší společenskou přitažlivost, důvěryhodnost, sebevědomí a pomoci vám efektivně a bez stresu kontaktovat nové prospekty. Stáhněte si bezplatně jednoduchý návod.

tlacitko-stahnetesipremiovydokument-2

Boxerský ring nebo pracovní porada?

Boxerský ring nebo pracovní porada?

Máte si připravit pracovní poradu, vedete tým a potřebujete čas věnovaný setkání využít co nejefektivněji?

Pak je vám jasné, že program porady musíte pečlivě připravit. První otázka, kterou si musíte zodpovědět je: Proč děláte tuto poradu? Co je jejím cílem? Kdo se jí bude účastnit? Pak dospějete k dalšímu kroku a to je: Jak poradu povedete? a teprve nakonec: Co budete probírat?

Na základě toho sestavíte plán porady. Ten by měl být přehledný, měl by dávat prostor pro otázky, návrhy (brainstorming), měl by mít chronologický sled, aby na sebe jednotlivé body navazovaly a jejich obsah nebo výstup se nabaloval tzn. vycházelo jedno z druhého. Zmatené listování papíry, skákání z jednoho tématu do druhého, předbíhání a vracení se v tématech i v debatě působí jen zmatek.

Při přípravě porady potřebujete již dopředu pracovat s myslí vašich kolegů nebo podřízených tak, abyste společně dospěli k cílům. Během zasedání se držte plánu a projednejte každý bod za bodem. Shrňte vždy výsledky každé jednotlivé diskuse, která proběhne k jednotlivým otázkám. Na konci porady shrňte k čemu jste dospěli a proč jste k tomuto závěru dospěli – je to velmi důležité pro motivaci, nasměrování a pochopení celé věci každým členem týmu! Zopakujte: kdo má jaký úkol, jaké jsou termíny, jak se úkol provede, kdo je za co zodpovědný, kdo bude kontrolovat splnění termínů apod.

Pamatujte: své podřízené, kolegy nebo spolupracovníky svoláváte proto, abyste díky synergii dokázali více, než na co byste přišli vy sami. Během krátké doby dokáže kolektiv vyprodukovat větší počet myšlenek a nápadů než jednotlivec. Nápady a myšlenky by měly být během porady okamžitě vyhodnoceny. Špatné zamítnuty a dobré rozvíjeny.

Jako vedoucí porady byste měli oplývat taktem, sebeovládáním, smyslem pro humor, být nestranní a svědomití v přípravě programu. Jako vedoucí promyslete před poradou problémy, o nichž budete diskutovat. Připravte si krátké úvodní slovo a zakončete ho otázkou, jež otevře první diskuzi. Vaše první slova by měla navodit přátelskou uvolněnou a důvěrnou atmosféru.

Mějte připravené také dílčí otázky, které vám pomohou rozvíjet diskusi dál. Před poradou si zajistěte místnost nebo jiné vhodné prostory (úspěch porady značně záleží i na prostředí, v němž se koná) a rozešlete pozvání všem účastníkům. Nezapomeňte v pozvánce uvést všechny potřebné údaje. Před poradou se ujistěte, zda bylo připraveno a zajištěno vše, co bude třeba.

Až projednáte dílčí otázky, položte následnou otázku, abyste se dostali k jádru věci. Často to může být: “Proč?”. Sledujte pozorně diskusi a dělejte si poznámky. Jako vedoucí dbejte také na to, aby se do diskuze zapojili všichni zúčastnění. To znamená, že příliš hovorného účastníka porady budete muset mírnit, aby se i ostatní dostali ke slovu. Naopak málomluvného či ostýchavého účastníka pobízejte, aby vyjádřil svůj názor. Současně nesmíte dovolit, aby porada byla rušena soukromými rozhovory mezi účastníky. Účastníci porady nemají skákat do řeči druhým nebo je přerušovat svými poznámkami.

Dochvilnost je cností králů – proto začněte poradu přesně bez ohledu na opozdilce. Neznají-li se navzájem jednotliví účastníci porady, mělo by proběhnout krátké představení. Vyzdvihněte každého člena porady v čem je dobrý. A oslovujte během porady všechny jménem, zvažte zda křestním nebo příjmením.

Na konci porady poděkujte všem za společnou práci. Měl-li někdo klíčové nápady, oceňte to. Nabídněte, že budete po poradě ještě patnáct minut k dispozici pro případnou potřebu individuálně probrat podrobností konkrétních úkolů.