Tag Archives: jak na to

Lidé jsou jako zrcadlo

Lidé jsou jako zrcadlo

Usmívejme se na ně a budou se na nás usmívat, mračme se na ně a budou se na nás mračit. Lidé mají rádi toho, kdo má rád lidi. Stejně jako úsměv je nakažlivá vstřícnost a přátelskost.
Přátelské chování spočívá v tom, že máme lidi rádi. Nečekáme, až druzí budou mít rádi nás, protože předpokládáme, že nás již mají rádi. Projevujeme iniciativu v přátelském chování, zdravíme a usmíváme se první. Ladíme hovor do osobního tónu a zdůrazňujeme témata, v nichž se shodujeme. Zajímáme se o lidi, jejich práci, starosti i radosti.
Nikdy se nemůže stát oblíbeným ten, kdo neprojevuje zájem o záležitosti druhých. Přijměme druhé k tomu, aby hovořili o svých zájmech. Je přirozené, že i nás přitahují lidé, kteří sdílejí naše názory a zájmy. Pamatujme si nebo si i zapisujme důležité věci z osobního života druhých. Osvojme si umění vžívat se do postavení druhého. Používejme zázračných slovíček – promiňte, prosím, děkuji, buďte tak laskav… Denně je používejte!

Kde se seznámit?

Kde se seznámit?

Seznámit se s někým je možné všude. V zaměstnání, na nákupech, v posilovně, v tramvaji, na večírku nebo na procházce.
Pokud nejste sportovně založení asi byste neměli hledat nové spřízněné duše ve fitku nebo na hokeji. Je-li vám cizí umění ani výstavy nebo muzea nebudou pro vás ta správná místa. Zamyslete se, koho hledáte a pak si naplánujte, kam můžete vyrazit za seznamováním.

V zaměstnání
Pozvěte kolegyni po práci na kávu nebo kolegu na pivo. Odejděte z práce současně, můžete se zapovídat ve výtahu a kolegyni nebo kolegu kousek doprovodit (třeba na zastávku apod.).

Na nákupech
Všímejte si více lidí než zboží v regálech. Už jen z obsahu nákupního košíku lze vytušit, zda daný člověk nakupuje jen pro sebe, pro dva, pro rodinu, jak staré má děti, co má rád, zda se stravuje zdravě nebo má plný košík brambůrků a piva, pokud tedy zrovna nepořádá pánský večírek u fotbalu. Z nákupu můžete správně odhadnout i životní poměry dotyčné osoby.
Je-li vám někdo sympatický, jednoduše ho poproste (někoho vyššího než jste vy), zda vám může podat z horního regálu třeba konzervu s olivami nebo vidíte-li někoho, jak si vybírá nějaké zboží, zeptejte se ho, jakou s ním má zkušenost, co by vám doporučil.

V posilovně
Využijte chvíle, kdy odpočíváte. Zeptejte, jak často sem daný člověk chodí nebo ho požádejte o vysvětlení funkce nějakého posilovacího stroje. Po tréninku se zastavte na baru a pokračujte v rozhovoru. Témata se nabízejí sama – cvičení, hubnutí, fitness…

Na večírku
Nedržte se svých starých známých jako záchranného kruhu, ale záměrně se dejte do řeči s někým novým, koho ještě neznáte.

Na dovolené
Vyrazte na sportovní nebo poznávací dovolenou, klidně jeďte sami, o to snadněji se seznámíte.

V sousedství
Začněte rozhovor např. ve výtahu, pochvalte někomu květiny na balkóně apod. Stačí začít jednoduše: „Dobrý den, denně se tu potkáváme a vlastně se ani neznáme. Já jsem,… Těší mě.“

Na procházce
Vybírejte si pro své procházky místa, kde to žije. Přisedněte k někomu na lavičku, pochvalte pejska, zeptejte se, kde se zde dá zajít na dobrou odpolední svačinu….
Sledujte nástěnky s akcemi – např. Bude se konat v blízké kavárně soutěžní večer? Zahoďte obavy, stud a všechna špatná přesvědčení a přihlaste se!

Mějte oči otevřené a zapomeňte na všechny obavy!

A jestli potřebujete dodat trochu odvahy a vědět lépe “jak na to”, podívejte se na SeznamitSeJeSnadne

Proč to neříkáte nahlas?

Proč to neříkáte nahlas?

Zkoumání mezilidské komunikace je pro mě neuvěřitelně vzrušující záležitost. Lidé sami totiž často nerozumí svým problémům, ale ví jak se cítí. Ze svých soukromých i pracovních zkušeností z oblasti komunikace jsem našla 6 nejčastějších potřeb, kterých chtějí lidé dosáhnout.

Po čem ve skutečnosti touží:
– věřit si, být autentičtí, přestat se stylizovat, ale už někdy ani sami neví, kdo jsou
– najít svou skutečnou vnitřní motivaci, získat správné odhodlání a jednat
– být zábavní, oblíbení a vyhledávaní společníci
– umět prodat svoje myšlenky, práci, názory a vzbudit u lidí zájem
– přejí si, aby si druzí říkali o jejich kontakt
– chtějí to umět s lidmi, se vztahy, chtějí mít vliv, moc a respekt
Ale bojí se to říct nahlas. Možná se to stydí přiznat i sami sobě. Je to příliš troufalé? Působí to namyšleně? Ne, když se přestanou třást o vlastní ego, vykročí ze zóny svého pohodlí a začnou něco dobrého dělat pro druhé.
S tím pak totiž přijde i sebevědomí, smysluplnost, která se stává nevysychající studnou motivace, oblíbenost, najdete ty správné lidi, kteří budou sdílet vaše myšlenky a názory, stanete se inspirujícím člověkem, který má respekt a vliv.
To je totiž celé kouzlo – lidé se o vás nebudou zajímat, dokud si s nimi nevytvoříte vztah, a ten si vytvoříte jedině tím, že je něčím oslovíte, dotknete se jejich srdcí, budete autentičtí a budete jim na blízku. Nesdílejte s druhými své příběhy proto, abyste jim ukázali, jací jste skvělí, ale abyste se zahráli na tu správnou strunu a rozehráli melodii jejich duše, jejich života.
Chcete-li zjistit, jak dobře to umíte s lidmi, udělejte si krátký test, který vám prozradí víc.

[button mode=”link” href=”http://testdovednosti.cz”]Test dovedností[/button]

tlacitko-stahnetesipremiovydokument-2

 

Chcete dostat přidáno?

Chcete dostat přidáno?

Vím, jak je náročná práce s lidmi a jaké to je být nervózní z veřejného společenského vystupování, firemních akcí, večírků s neznámými lidmi, z pracovních obědů, obchodních setkání a podobně. Pro řadu lidí jsou takové události stresující záležitost. Velmi dobře si pamatuji nejistotu a obavy z mých prvních pracovně-společenských setkání, kdy člověk potřebuje dobře zapůsobit, ale přitom si není jistý, jak to má udělat. Dobře vypadat nestačí. Lidé při pracovních obědech neřeší jen práci, ale je vhodné a časem na to tak jako tak dojde, aby se spolu bavili „normálně“ o běžných věcech. Řada lidí a to nejen nováčků neví jak na to. I já jsem byla zpočátku ztracená, protože jsem neměla dostatek zkušeností a nevěnovala se přípravě, čekala jsem, že mě někdo zachrání. Jenže ne vždy tomu tak bylo, proto jsem začala pilně studovat lidskou psychologii, komunikaci a konverzační metody a díky tomu se na obchodní setkání, firemní večírky těším, seznamovat se a budovat vztahy s lidmi.

Pak přišla úžasná zkušenost. Díky zlepšení mých komunikačních dovedností jsem měla více zakázek, navazovala spolupráci s dalšími firmami, přivedla jsem více zákazníků a dělala firmě dobré jméno. Toho si brzy všimla i moje nadřízená. Začala mě záměrně posílat na jednání, služební cesty apod., práce mě začala více bavit a i odměny na sebe nenechaly dlouho čekat. Pokud se chcete naučit, jak a o čem a jak mluvit se zákazníky, s kolegy, jak dobře zvládat pracovně-společenské akce a tak zvýšit svoji výplatu, neváhejte a stáhněte si dokument se 3 kroky k lepším zítřkům.

tlacitko-stahnetesipremiovydokument-2

Obchod je o vztazích?

Obchod je o vztazích?

Když jsem se pustila do klasického podnikání a následně do networku měla jsem více odvahy než zkušeností a dovedností. Nedocenila jsem, jak důležitá a užitečná je dovednost seznamování a komunikace s lidmi. Každý obchodník se potřebuje naučit seznamovat s novými lidmi, jednat se spolupracovníky, kolegy, zaměstnanci, zákazníky i konkurencí, potřebuje být přesvědčivý, navázat vztah plný důvěry, udělat si z lidí přátele, protože to je klíčem k úspěchu. Obchod je o vztazích. Pokud jsem chtěla dosáhnout svých snů, bylo zcela zásadní, abych se naučila bavit s novými lidmi a dělala si z neznámých známé a přátele. Díky tomu jsem obrovskou změnou. Z plaché a nejisté osoby se stala sebevědomá, přátelská žena a zábavná společnice. Navázala jsem mnoho nových obchodních kontaktů. Můj byznys roste.

Pokud i vy toužíte po osobním růstu a hledáte nové lidi pro svoje podnikání, je to otázkou rozhodnutí a promyšlené aktivity. Věřte, že během pár týdnů budete vědět jak na to. V interakci s okolím se učíme a rosteme. Mám pro Vás připravené osvědčené, vyzkoušené tipy a rady, jak z Vás bude příjemný společenský člověk, který se umí seznamovat a bavit s lidmi. Podívejte se na bezplatný kurz Školy seznamování.

Je mateřská dovolená období osobního růstu!?

Je mateřská dovolená období osobního růstu!?

Mateřská dovolená – nejkrásnější a zároveň nejzrádnější období pro ženy i muže Jak si mateřskou užít a nezbláznit se?!
Nebudu se rozepisovat o zvládání role novopečené matky, kdy se musíte naučit stovky nových činností v péči o dítě, načerpat řadu informací o jeho výchově, zdraví a růstu. Nebudu se věnovat ani tomu, že se nevyspíte, že jste přibrala a díky hormonům je váš emocionální život něco jako jízda na horské dráze. A konečně ani o tom, že se to vše časem naučíte a stane se z vás doslova superwoman.

Díky mateřství vaše schopnosti dosáhnou úplně nové úrovně. Budou situace, kdy si budete připadat jako MacGyver v sukni.
To, čemu se budu v tomto článku věnovat, jsou vztahy a komunikace matek na mateřské.
Podle mě, by povinností každé matky mělo být udržování pestrých společenských a přátelských vztahů, aby jednoduše řečeno nezblbla! Spokojené maminky mají spokojené děti!
Tři, pět i sedm let v domácnosti s malými dětmi je obrovský nápor na psychiku. Mám to štěstí, že vím, že mít děti a rodinu je jeden z největších darů na světě. Ale stejně tak vím, že to je jeden z nejtěžších úkolů, které na sebe může žena vzít. Každý z vás má pravděpodobně v okolí nějakou známou nebo kamarádku, které mateřská takzvaně „vlezla na mozek“.
Bohužel častým jevem, který s sebou nová role maminky nese, je izolace. Staří kamarádi se pomalu vytrácí nebo kvantita setkání rapidně klesá, zvlášť pokud jsou ještě bezdětní.
Aktivní slovní zásoba matky se během prvních dvou let věku dítěte zcvrkne na slova jako „papat“, „kakat“, „méďa“, „vrm vrm“ a „halí, belí, koně v zelí“. Než se dítě něco nového naučí, musí maminka trpělivě opakovat: „To je červená.“, „To je auto.“, „Co to je? Au-to! Auto!“
Když pak jde „maminka“ po letech zpátky do práce, často se stává, že špatně hledá slova, neumí rychle a trefně vyjádřit, co chce. Navíc lidi okolo sebe může vnímat jako ostřílené profíky, kteří „to vždycky řeknou nebo udělají lépe než ona“. Tím, klesá její sebevědomí.
Udržuje-li žena na mateřské kontakt převážně jen s dalšími matkami, rozhovory se v drtivé většině případů stočí na téma děti a domácnost. Je to jejich denní realita, se kterou se tyto ženy potýkají a potřebují se z toho prostě vykecat, aby si ulevily a jejich manželé vracející se z práce se z toho nezbláznili. Jsou to důležité vztahy, protože kolem sebe mají skupinu, která řeší stejné radosti i starosti.
mateřská a vztahyKromě vztahů s jinými matkami by každá žena na mateřské nebo v domácnosti měla udržovat i další kamarádské nebo pracovní vztahy, aby si udržovala přehled a mohla se realizovat i jinak. Je celkem jedno, co vás baví, ale najděte si cestu, jak budete v aktivním kontaktu s lidmi. Nikdy předem nevíte, koho potkáte, kdo vás bude něčím inspirovat, s kým zažijete něco nezapomenutelného, co vás napadne, když budete mluvit s druhými lidmi.
Jděte na večírek a seznamujte se s novými lidmi, zapovídejte se s kýmkoliv sympatickým třeba v nákupáku, domluvte se se svojí kadeřnicí, že byste mohli udělat nějakou akci, kam ona pozve své nejlepší zákaznice a seznámíte se nebo udělejte pravidelná měsíční setkání s přáteli a řekněte jim, ať přivedou oni své přátele…Možností je mnoho, jde o to udělat první krok. Nechte se inspirovat, třeba ty nejzajímavější lidi potkáte právě ve Škole seznamování.

[button mode=”link” href=”http://seznamitsejesnadne.cz/”]Mini video kurz[/button] [button mode=”down” href=”http://seznamitsejesnadne.cz/ke-stazeni-ebook-3.0/”]Stáhněte si eBook[/button]

Přivýdělky i podnikání pro každou maminku na mateřské

Přivýdělky i podnikání pro každou maminku na mateřské

Jaké mají dnes maminky na mateřské možnosti?

Já sama jsem maminka na mateřské se dvěma malými dětmi, které jsou prakticky 24 hodin denně se mnou. Musela jsem si najít cestu, jak vše zvládnu i bez školky, babiček na hlídání, počátečního kapitálu a s minimem volného času. Skloubit vše tak, abych „neodkládala děti k televizi“ a měla čas i na sebe, kamarádky, sport… Jako maminka začátečnice s prvním dítětem jsem byla z nové role úplně zmatená. Nic jsem nestíhala, pořád jsem něco dělala a přitom měla pocit, že to není vidět. Byla jsem vyčerpaná. Časem jsem se (právě díky mateřství) naučila spoustu užitečných dovedností, díky kterým se dá zvládnout i „nemožné“. Stále nacházím oblasti, kde mám co zlepšovat. Možná i vy hledáte cestu – jak na to, jaké máte možnosti, co se dá nebo nedá zvládnout.

Co tedy může maminka s dětmi dělat, aby vydělávala a co vše to obnáší:

PRACOVAT

– Klasické zaměstnání

Investice – náklady na dopravu a hlídání

Časová náročnost – velká (na plný úvazek 40 hodin týdně)

Hlídání dětí – rozhodně ano

Možnost výdělku (měsíčně) – tisíce a desetitisíce

Má smysl se pouze v případě, že si vyděláte výrazně víc, než byste dala za hlídání. Musíte se smířit s tím, že děti uvidíte víceméně ráno, večer a o víkendech. Na druhou stranu pak trávíte čas s rodinou efektivněji a více si ho užijete. V práci odpočíváte od dětí a s dětmi od práce.

– Brigáda

Investice – náklady na dopravu a hlídání

Časová náročnost – střední (cca 20 hodin týdně)

Hlídání dětí – ano částečně

Možnost výdělku (měsíčně) – většinou násobky tisíců

Občasný úklid třeba někde v restauraci nebo firmě, roznášení letáků, výpomoc v obchodě, prodavačka v kině na pár hodin apod. Dá se zvládnout po večerech nebo víkendech, kdy je větší pravděpodobnost, že vám děti pohlídá manžel, babička nebo sousedka.

– Zaměstnání s možností práce i z domova

Investice – náklady na doppodnikání na mateřskéravu a hlídání

Časová náročnost – velká (týdně cca 20 hodin v práci a 20 hodin doma)

Hlídání dětí – ano částečně

Možnost výdělku (měsíčně) – tisíce a desetitisíce

Výhodou je možnost pracovat (převážně na pc) z domova. Takže máte šanci trávit více času s rodinou a jste částečně pánem svého času. Práce se dá zvládnout po večerech nebo odpoledne, když děti spí.

PODNIKAT

– Pronájem nemovitostí

Investice – miliony

Časová náročnost – malá

Hlídání dětí – není třeba

Možnost výdělku (měsíčně) – tisíce až statisíce

Vyřizujete smlouvy, chod nemovitosti, komunikujete s nájemníky nebo si na to najmete firmu.

– Vlastní firma

Investice – statisíce až miliony

Časová náročnost – z počátku obrovská, později střední

Hlídání dětí – ano (rozsah dle zaběhnutosti firmy)

Možnost výdělku (měsíčně) – desetitisíce až statisíce

Můžete založit vlastní firmu, vést soukromou školku, kavárnu nebo nabízet jiné služby a produkty.

– Sama na sebe

Investice – tisíce až statisíce

Časová náročnost – většinou střední (pracovní dobu si určujete sama)

Hlídání dětí – občas

Možnost výdělku (měsíčně) – tisíce až desetitisíce

Z domova se dá zvládnout – účetnictví, hlídání dětí, doučování, pečení dortů na zakázku, šití, výroba šperků, venčení a hlídání psů nebo jako kosmetička, masérka apod. Většinou zvládnete přímo z domova i s dětmi. V případě kosmetičky nebo masérky pochopitelně potřebujete i vhodné prostory. Také můžete mít vlastní krámek, kadeřnictví, prodávat kosmetiku, domluvit se s kamarádkou a chodit uklízet do domácností apod. To bez hlídání už nepůjde.

– Network

Investice – tisíce až desetitisíce

Časová náročnost – většinou malá a střední (pracovní dobu si určujete sama)

Hlídání dětí – občas

Možnost výdělku (měsíčně) – stokoruny až desetitisíce (nejběžněji v ČR a SR), dá se i víc

Velmi časově variabilní, záleží jaký network si vyberete. Potřebujete být na telefonu, chodit na schůzky a věnovat se svému týmu a zákazníkům.

– Infopodnikání

Investice – stokoruny až tisíce

Časová náročnost – střední (pracovní dobu si určujete sama)

Hlídání dětí – výjimečně

Možnost výdělku (měsíčně) – tisíce až statisíce

Potřebujete nápad, vlastní doménu a hosting. Pravidelně si udělat čas (po večerech apod.), abyste vytvořila vlastní produkt (napsat ebook, připravit webináře, natočit výuková videa apod.).

– Affilování (Affiliate program)

Investice – stokoruny

Časová náročnost -malá (2 hodiny týdně)

Hlídání dětí – není třeba

Možnost výdělku (měsíčně) – tisíce a desetitisíce ovšem i statisíce

Pokud nemáte nápad, produkt, ale máte doma internet a baví vás občas něco napsat, pak můžete svým známým prostřednictvím emailu, blogu, telefonu nebo sociálních sítí doporučovat již existující produkty někoho jiného. Najděte si, co se vám líbí, přihlaste se do affiliate programu a upozorněte na kampaň své známé nebo čtenáře blogu. Průměrný affiliate partner si vydělá 5 – 10 tisíc měsíčně, ovšem jeden dobře napsaný email vám může vydělat i několik desítek tisíc korun.

 

Pokud vás zaujala příležitost affiliate podnikání, pak dobré tipy najdete na www.uspechjsity.cz

Co vlastně dělám a jak to všechno zvládám? Aneb jak to všechno skloubit dohromady?!

přivýdělek na mateřskéAť už jsem chodila do zaměstnání nebo sama podnikala, zjistila jsem, že nezbytnou součástí každého úspěchu jsou dobré vztahy, kvalitní komunikace, to kolik lidí vás zná, co o vás ví, s čím jim můžete pomoci. Klíčem k tomu celému je navazování dobrých kontaktů s těmi správnými lidmi pro vás a budování přátelských vztahů v práci, podnikání i v soukromí.

Proto vznikla Škola seznamování – klub skvělých lidí, kteří jsou otevření, mají chuť se společně učit, navazovat a vytvářet obchodní i osobní vztahy. Napsala jsem na toto téma několik ebooků, připravila kurz a natočila sérii videí, ve kterých sdílím užitečné rady a zkušenosti se seznamováním, vytvářením dobrého jména, posilování sebevědomí a konkrétní praktické techniky, jak si z lidí udělat přátele, stát se oblíbeným, získat respekt a rozšiřovat tak svůj vliv.

Pracuji doma po večerech, když dám děti spát. Od osmi do půlnoci se dá stihnout hodně. Pak mezi šestou a sedmou ráno než se děti vzbudí. Ideální bylo, když spaly ještě odpoledne, byly to další dvě hodiny klidu na práci.

Krátké pracovní schůzky, káva s kamarádkami i sport se dají zvládnout i s dětmi.

Řešením pro práci jsou restaurace nebo kavárny s herničkou. Také podniky v blízkosti dětských hřišť – můžete jít na procházku/na hřiště s kamarádkou s tím, že se s ní předem domluvíte, že si na tři čtvrtě hodinky odskočíte (vyřídíte pracovní schůzku) a ona mezitím pohlídá děti.

S manželem si můžete domluvit jeden večer (i odpoledne) v týdnu, který bude jen váš a na oplátku dát jeden večer jemu. Pak můžete každý týden vyrazit ven s přáteli nebo se věnovat práci, kterou potřebujete udělat mimo domov (natáčení, rozhovory,…).

Čtěte alespoň 15 minut denně, dá se to i v okamžiku, kdy se děti na chvíli samy zabaví. Je naprosto nezbytné se stále vzdělávat!

Pokud se chcete hýbat, pusťte si muziku a cvičte doma s dětmi. My si při tom užijeme spoustu legrace. Samozřejmě můžete jít i do fitka s herničkou a hlídáním. Odpočinete si a pro děti to je většinou příjemná změna. Máte-li jedno dítě – můžete ho posadit do kočárku a jít si zaběhat i s kočárkem. Věřte mi, stačí 30 – 45 minut každé ráno a uděláte tak pro sebe opravdu hodně.

práce na mateřskéDoporučuji, dělejte si přátele, seznamujte se v mateřských centrech a na akcích pro děti s dalšími rodiči. Já sama vedu programy pro maminky s dětmi jako dobrovolnice v mateřském centru, je to ideální cesta, jak si rozšířit okruh kamarádek navíc s podobně starými dětmi. Rozhlédněte se, jaké máte možnosti, co se kolem vás děje. Máte-li pocit, že u vás tzv. chcípl pes nebo vám něco ve vašem okolí chybí, pak to přece můžete vytvořit. Vymyslete a zorganizujte akci, kde by se lidé mohli scházet. Já jsem například pro okruh svých kamarádek založila „Dámský klub“. Když budete mít kolem sebe přátele, pak se může každá procházka stát příjemným setkáním. Velmi to prospívá nejen vám, ale i vašemu manželovi, protože když přijde večer domů, už máte „vykecáno“ a dokážete spolu strávit čas efektivněji. ;)

Možnosti jsou. Cestu si musíte vytvořit samy tak, aby vyhovovala vám, vaší rodině a práci. Každopádně za sebe mohu říct, že mateřská je ideální doba, kdy můžete začít dělat něco, co vás baví, něco nového nebo rozjet vlastní podnikání.

Nezapomeňte uspechjsity.cz

Držím vám palce!

Podělte se i vy o své zkušenosti. Co vy zvládáte při mateřské? Co vám pomohlo nebo s čím byste potřebovali poradit? Těším se na vaše komentáře.

Olga

Tři věty, které změní váš život

Jaká je Vaše “kouzelná formule”, kterou budujete u lidí důvěru a vyvoláváte v nich potřebu?

Potkáte někoho nového nebo po dlouhé době starého známého a on se vás po jedné dvou úvodních otázkách zeptá: A kde pracujete? / Co teďka děláš? / Čím se zabýváte?

 

Co lidé velmi často odpoví? (Dejme tomu, že pracují v reklamní agentuře.)

– “Dělám návrhy letáků, reklamu a tak.”

– “Ani se neptej, prosím tě. Šéf je magor, znáš to, ne?!”

– “Jsem grafik ve firmě XY, navrhuji na zakázku firemní tiskoviny k propagaci.”

– “Pracuju pro jednu firmu, jsem taková ta kancelářská krysa, co dělá reklamu.”

 

Líbí se vám takové prezentace?

Co říkáte vy, vaši spolupracovníci nebo zaměstnanci, když se jich někdo zeptá: “Co děláte?”

 

Je velmi užitečné mít připravenou tzv. CORE MESSAGE – vaše hlavní poslání.

Jedná se o stručnou, jasnou, srozumitelnou a zapamatovatelnou krátkou prezentaci, kterou lze použít kdekoli. Core message byste měli dokázat sdělit komukoliv během krátké jízdy výtahem. Ovšem stějně dobře funguje i na společenských akcích.

 

Jak má vypadat core message?

Stačí vám opravdu TŘI SMYSLUPLNÉ VĚTY!

1. Řekněte, kdo jste (vaše jméno).

2. Co děláte za službu.

3. Jak tato služba pomáhá druhým lidem. Případně pro koho je určena (pro jakou cílovou skupinu vaše služby nebo produkty jsou).

Mezi řádky by mělo být každému jasné – co získá, co z toho bude mít, v čem mu to pomůže.

Mluvte tak, aby tomu rozuměla i vaše babička nebo sedmiletý syn!

core message

Kdybych se Vám představila například větou: ” Učím lidi, jak díky komunikačním dovednostem a investováním na své osobní citové konto mohou rozšiřovat sféru svého vlivu a tvořit vzájemnost.” …budu možná působit “děsně chytře”, ale vy byste si asi pamatovali jen to “…že něco učím”. :)

Core message by měla znít: “„Olga Strnadová, pomáhám lidem s navazováním kontaktů pro jejich práci, obchod, i soukromé vztahy. Díky tomu lidé snadněji komunikují, tak roste jejich vliv, respekt i sebevědomí a zlepšují své vztahy.“”

 

NAPIŠTE SI SVOJÍ CORE MESSAGE – kdo jste a jak tím, co děláte, můžete někomu pomoci.

Příprava Vaší core message – hlavního poslání vám pomůže:

– ujasnit si co děláte

– uvědomit si proč to děláte

– pro koho to děláte

– napadnou vás tak další oblasti, které byste mohli začít dělat – jak rozšířit vaše služby

– získáte pocit jistoty, posílíte vaše seběvědomí

– vytváříte u lidí důvěru v to, co děláte

 

Prezetnujte se tak na internetu i mezi lidmi!

Dobrá core message dokáže změnit celý váš život. Když při představování a v komunikaci s lidmi začnete používat jednoduché a jasné sdělení o tom, čím jste užiteční a s čím jim můžete pomoci, rázem získáte více zákazníků a známých. Lidé budou vědět, co děláte a svým proč (to děláte) získáte jejich sympatie!

Šest strun, které hrají melodii dobrého vztahu

tajemství úspěchu

Už jste někdy zažili, že vás lidé nechápali? Přáli jste si, aby si váš šéf uvědomil, kolik toho pro firmu děláte a dal vám tak větší plat nebo vás povýšil? Chtěli jste už někdy, aby vás vaše děti poslechly? Toužili jste zlepšit vaše manželství, vztah s přáteli nebo jen prostě udělat na lidi dobrý dojem?

Všechno je o tom, jak dobře umíme s lidmi komunikovat. Pokud nenajdeme způsob, jak s druhými efektivně komunikovat, pak nemůžeme dosáhnout svého potenciálu a ani úspěchu.
Co je tím tajemnstvím, které činí komunikaci efektivní?
Spojení! Chceme-li uspět, musíme umět navázat s lidmi spojení!

Pokud dokážeme navázat s druhými lidmi spojení, pak naše vztahy budou pevnější, budeme společností vnímáni jako přínos, zlepší se podmínky pro týmovou práci, váš vliv bude růst, budete mít lepší výsledky.

Co je spojení?
Spojení je naše schopnost navázat s lidmi vztah, který vám umožní mít na ně vliv.
Jak vzniká spojení?
Schopnost navázat spojení s ostatními začíná pochopením, jaku hodnotu lidé mají!

Úspěšní lidé zvládají čtyři důležité dovednosti:
1. mají svoji vizi a umí ji popsat – ví, kdo jsou a kam jdou
2. umí přesvědčit lidi, aby je následovali
3. mají charisma
4. jsou důvěryhodní – dělají to, co říkají, že dělají
Všechny tyto dovednosti úzce souvisí s komunikací. Dobré spojení navážeme, když se zaměříme na lidi – na naše posluchače.
Spojení je rozhodují ve všem co děláte, ať už se snažíte vychovávat dítě nebo vést firmu.

Chcete navázat s lidmi spojení a ochutnat, jak sladké ovoce vám přinese?
1. Soustřeďte se na druhé, ne na sebe! Nezahlcujte lidi dlouhým vyprávěním o sobě nebo o starostech v práci. Zajímejte se o jejich práci, o jejich radosti a starosti, naslouchejte jim. Dejte jim najevo, že s nimi cítíte, že je chápete, že je máte rádi.
2. Navazujte spojení i neverbálně. Tvařte se příjemně, uvolněně se usmívejte a udržujte přiměřený oční kontakt.
3. Najděte společný základ. Nepopisujte někomu, kdo se nezajímá o fotbal, všechny detaily a důležité okamžiky včerejšího zápasu vašeho oblíbeného týmu, který posluchač třeba ani nezná. Najděte společné téma, ke kterému máte všichni, co říci.
4. Mluvte srozumitelně a jasně, zjednodušte svou komunikaci. Příliš dlouhé věty, mnoho detailů, osob a dat, to vše ubírá pozornosti vašeho posluchače. Stejně tak pokud vyprávíte nějaký svůj zážitek, kde je v zápletce více osob, používejte jejich jména, nikoliv pouze zájmena “on” a “on”. Lidé vám budou lépe rozumět.
5. Lidi inspirujte, nadchněte, vyzdvihujte, chvalte. Nenechávejte si pro sebe, že někoho obdivujete, že dělá skvělou práci, že si ho dokážete představit jako vítěze, řečníka, podnikatele apod.
6. Na nic si nehrajte. Nesnažte se udělat na lidi dobrý dojem tím, že budete věci přikrášlovat, příliš dramatizovat nebo si dokonce vymýšlet. Buďte autentičtí.

“Zaměříte-li se na potřeby druhých, dokážete jim pomoci, pokud jim dokážete pomoci, jste užiteční, pokud dokážete být užiteční, pak jste úspěšní.” Olga Strnadová

Seznamovací triky pro každého

Seznamovací triky pro každého

Jak se rychle seznámit
…na večírku
>Vyberte si samostatně postávající osobu, která vám bude sympatická. Navažte oční kontakt, usmějte se a obraťte se na ní rovnou s dotazem: „Půjdu si dát skleničku vína (piva, šálek kávy,…), přidáte se ke mně? …že bychom vyzkoušeli, co tu mají dobrého?“ Cestou ke stolu s nápoji začněte lehkou konverzaci na téma večírku, hostitele, počasí… O hostiteli a večírku mluvte pouze v pozitivním duchu! Poté svého společníka vyzvěte, aby si s vámi přiťukl. Pokračujte v konverzaci o víně, jídle, večírcích… Hovořte s ním jako se starým známým, dívejte se mu do očí a usmívejte se. Vysmekne-li se vám jako úhoř, nechte ho plavat. V opačném případě jste navázali nový kontakt!
…v MHD nebo na ulici
Starý trik, jakým jsou s cinkotem vysypané drobné mince, stále zabírá. Místo mincí můžete použít rozsypané vizitky, papíry apod. Vyberte si vhodnou osobu a připravené drobné (vizitky) vysypte „omylem“ z peněženky přímo před ní. Samozřejmě při tom vykřikněte něco jako: „No nazdar! To jsem tomu dal/a!“ A s úsměvem: „Můžete mi, prosím, pomoci?“
Většinou vám lidé ochotně pomůžou. Vy intenzivně děkujte a vychvalte danou osobu, jak je ochotná, šikovná… Zkrátka toho člověka pochvalte. Když se po sběrací akci sám nebude k ničemu mít, zkuste ho pozvat na kávu jako poděkování za jeho neobyčejnou službu. Případně trik s vizitkami doveďte do situace, kdy vám „náhodou“ zůstane v ruce zrovna vaše vizitka. Jako součást poděkování mu ji podáte a řeknete si o jeho.
…ve vlaku i v kavárně
Vyhlédnete si sympatického člověka, kterého si „náhodou“ spletete se spolužákem/spolužačkou ze střední školy, protože jsou si „téměř k nerozeznání podobní“.
Usadíte se k němu se spontánním zvoláním: „Jé! Ahoj, Honzo! Kde ty se tady bereš? To už je let, co jsme se neviděli!“ Začne samozřejmě vycházet najevo, že se dotyčný nejmenuje Honza, a že chodil do úplně jiné školy.

Omluvíte se za svůj „omyl“ a můžete otevřít rozhovor tím, že si společně zavzpomínáte na středoškolská léta, neboť to byly tak úžasné časy. :)
Proč se neosmělit a nezkusit to? Nic za to nedáte a nic nemůžete ztratit. Udělejte si ze seznamování hru. I drobné záminky (jako „omylem“ rozsypané drobné nebo „záměna“ s bývalým spolužákem) jsou povoleny. Ale dejte si pozor, abyste to nepřehnali! Najděte si záminku, ale nedělejte si z lidí legraci, ani je úmyslně neklamte! Uvedené příklady se běžně stávají.
Pokud by vás přece jen místo triků zajímaly seriózní a zcela korektní způsoby, jak se seznámit a navázat kontakt, podívejte se na Školu seznamování, kde najdete řadu užitečných a praktických tipů a naučíte se seznamovat jako profesionál!